Monday 28 October 2013

Hatyai : KL & KK ride bersama

Hatyai lagiii... kann?? macam lah tak dak tempat lain nak pi. Lantakkan aje, suka hati lah nak pi mana pun  kann??. Ini namanya ride lepas gian + bawak kawan2 yang tak pernah bermoto ke Hatyai..
Sehari sebelum nak ke hatyai, hoku korek punya korek terjumpa lah saki baki duit siam, 3ribu2ratus5puluh baht, jadilah kannn. cukup lah huntuk haku sara hidup haku yg memang telah di taja oleh soami terchenta.. Muahhzz
Memang kebiasaan kami bertolak subuh sepie jam 2 setengah pagi, di kala org2 yang soleh dan solehah bangun tahjud.. hehehehe, kami merempet dari KL menuju ke Utara. Singgah Simpang Pulai pekena kopi dan red bull. Haaaa.. tengok tu muka 3 pillion segar bugar.. dan muka2 rider yang gagah lagi pekasa..
 
 Dari KL semuanya ada 7 bijik moto. 3 bersama pillion, 4 single ride.


Pagi tu haku dan soamiku rasa sangat segar, tak mengantuk langsung. Mungkin sebab kami makan 2 sudu Qasih kanda untuk soamiku dan Qasih adinda untuk haku di rumah tadi (bukan promosi yaaa.. haku bukan dealer, haku pun beli dgn orang lain). Jam 4 pagi kami sampai di Bukit Merah, di sana 4 bijik moto dari Kuala Kangsar sudah lama menanti.. Sian dorang hehehe... jumlah sekemua kami 11 bijik moto.. Perghhhhh best giler!!!
Jam 6 pagi lebih kurang gitu lah kami sampai Juru dan solat subuh disitu kemudian kami teruskan perjalanan.. Sepanjang perjalanan boleh dikatakan kami berhujan je.. hehehe tejukkkk!!
Lebih kurang jam 8 gitu, kami berenti kat mana entah (dah nak sampai kat changlun), sejuk2 gini kaaaannn.. ramailah yang nak terkucil nya..
 
Diantara moto2 kami..
 Kami yang sedang berteduh.. Sian pulak yang first time ride ke siam dan terkena hujan sepanjang jalan.. siann kome yek..

Sampai di Changlon, buat insurance dan ada yang baru nak tukar duit disini.. Masa ni perut haku laparrrrr sangat.. settle process insurance kami tanpa lengah lagi terus menuju ke siam..
Antara mereka yang keseronokan, first time ke siam dengan moto.. teringat le pulak masa kami first time bermoto ke siam.. excited nya sampai x de rasa ngantuk sepanjang perjalanan walaupun x cukup tidur masa tu.  Kann soamiku...???
Masuk je siam, kami makan di Danok, tak tahan beb lapor bebenor perut. Makanannya usah cerita.. memag meletop walaupun simple2 aje..


Kami sampai hotel dalam jam 12 gitu, disebabkan basement penuh, kami terpaksa park moto di depan hotel buat sementara waktu..

 
Hero haku dgn kawan sekolah rendahnya.. Takat bahu je yeee.. Alololo tomey2 nyeeee.
Dapat aje kunci bilik terus tidor lahhh... penat kena hujan.. Jam 2.30 gitu kami berkumpul di lobi sebelum ke pasar makan tengah hari.
Kami di Pasar sedang menunggu makanan.. nyami2.. terliur sudahh bila ingat tomyam dan kerabu kaki ayam. sruuppppp.. (tarik kuat skit.. dah meleleah tuhh). di sebabkan lapar sangat kan, sampai terlupa nak snap gambar makanan.. Ada yang makan sampi 4 kali tambah kau.. Perghh..




Haku kalau ke pasar dah takde nak beli apa2 dah.. cukup hanya beli kekacang dan mata kucing kering je...
Buah2an disini.. perghhhh, mabeless.. manisss, semanis orang siam.. muahahaha (iye ker org siam manis2... idok lah..)

Sempat le jugak haku mengasah bakat paparazzi diketika dorang sedang rancak gebang sambil menanti yg lain2 menyoping..
Diantara t-shirt2 yang ada di jual di kaki lima tempat kami menunggu dorang nyoping..


Haku rasa dorang mesti terlupa yg dorang dtg sini dgn moto.. sbb tu sakan dorang ni nyoping.. heheheh...
 
 Terperasan pulak lambang gabungan Umno & Pas di Pasar Hatyai. hahahaha
Hokey, Cik kak dan Cek Abang semua, jom kita balik hotel hantar barang2 yang di tuai di Pasar tadi.. Lepas ni kita ke Floating Market pulak yekk..

Sonok yek Cek Ton, Cek Semah, Cek Senah Cek Bedah, Cek Timah, Cek Kiah nyoping tadi yekk.. Hepi kemain lagi yek.. Siap posing angkat tangan gituww.
 Yang di bawah ni plak, katanya "Kami masih bujang".. Layan kan aje... Bujang yekk?
Upssss.. memang adalah yang betoi2 masih bujang.. hehehe. Cuba teka yang mana satu??
Kat floating market hujan le pulak.. Haiyaaa.. tak puas la nak layan makanan disini. Tak dapat nak cari keli panggang kesukaan ku dan kesukaan mu (soamikulah). Akhirnya haku, suamiku dan Wakiki layan kopi.. perghhhh sedapnya pekena kopi di waktu kesejukan... Yang lain2 entah keman hilangnya.
 Malamnya kami jalan2 tengok jam... ada yang membeli jam... ada yang jadi penonton aje..

Pas tu kami makan pulut mangga + durian kesukaan ku.. Walaweyyy sedapppppp sangat. Hari ni haku sempat bergambar dengan kakak Purdah yang jual pulut mangga..
Menjamu selera di tepian jalan.. makan gini lah best.. makan2 sambil sembang2 dan melihat ragam manusia..

Malam tu kami tidur sangat lena sbb perut full.. semput beb makan banyak.. esok pagi kami balik dah.. hehehe kejap je kan..
Ke esokannya.. jeng jeng jenggggg....
Haaaa... kan dah cakap. Tak muat bag yekk.. Sian adik haku sorang nih.. heheh meh sini hakak tolong packing kan yek....  
 Layan kan ajelah yek gambar bawah nih..
 Deretan moto kami di depan hotel..



 
 Layan kan aje gambar2 yang di ambil sebelum meninggalkan hotel..
 
 Bersama pasangan

Kami keluar Hatyai jam 8 pagi gituw.. Singgah breakfast di Changlon.
Pastu terus ke Kuala Kangsar, kampong halaman kami
 Makan Laksa Pak Ngah..
 Lepas makan dan solat, kami 7 bijik moto teruskan perjalanan balik KL... Semuanya selamat sampai rumah masing2..


Sekian sudah..


Tak ku sangka & tak ku duga rupanya ini adalah perjalanan terakhir bersama kuda tembaga, baruuuu nak mesra2 gituww..



Cek Mawar Putih a.k.a Hakak Semah bersama pillion2 yang lain..

2 comments: